FAQ

1. Jakie są powody pobierania kaucji ? Jaka jest wysokość kaucji ?


Kaucja zwana również depozytem, rękojmią, zabezpieczeniem czy zastawem - jest powszechnie przyjętą formą zwrotnej zaliczki mającej zastosowanie przy wszelkiego rodzaju umowach dzierżawczych. Jest to obyczaj tak stary i tak rozpopowszechniony jak uchylanie kapelusza na ulicy. Jego celem jest poczucie bezpieczeństwa zarówno najemcy jak i wynajmującego. Wynajmujący ma finansową gwarancję realizacji postanowień umowy ze strony najemcy, a najemca ma pewność, że ma do czynienia z renomowaną firmą, która szanuje powszechnie przyjęte w relacjach handlowych praktyki. Jeśli zaś chodzi o wysokość kaucji nasza firma jest pionierem w tej dziedzinie, ponieważ wprowadziliśmy jedną z najniższych wysokości depozytu w postaci 600zł. Przyjmujemy wpłaty w formie gotówki, przelewu lub w formie preautoryzacji na karcie płatniczej klienta. Zwrot środków w wypadku zastawu gotówkowego następuje niezwłocznie po finalizacji umowy najmu, w przypadku przelewu do 3 dni roboczych, natomiast w przypadku karty płatniczej od 3 do 14 dni roboczych, ze względu na procedury operatora i banku najemcy.


2. Czy wcześniejsza rezerwacja pojazdu jest konieczna ?


Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Ujmiemy zatem warianty następująco:


  1. Nie, rezerwacja nie jest konieczna, w godzinach funkcjonowania oddziału można przybyć w każdym momencie i dokonać najmu pojazdu. Natomiast trzeba się liczyć z chwilową niedostępnością wybranego pojazdu w danym momencie i z czasem oczekiwania jeżeli w oddziale wcześniej znalazły się osoby z rezerwacją. Trzeba również wziąć pod uwagę cenę, która może być wyższa ze względu utrudnione możliwości logistyczne floty i zarządzanie rezerwacjami.

  2. Tak, rezerwacja jest niezbędna. Wcześniejsze ustalenie terminu odbioru pozwala poznać cenę, warunki najmu, rodzaj dostępnego pojazdu i przygotować się wzajemnie na okoliczności losowe. Wcześniejsze ustalenie wszystkich szczegółów gwarantuje najemcy bezpieczeństwo i dostępność.

Z racji obopólnych korzyści, doradzamy interpretować sytuację w wariancie B.


3. W jaki sposób mogę zarezerwować pojazd?


W celu złożenia rezerwacji zapraszamy na naszą całodobową infolinię: 571-235-836 lub do kontaktu drogą mailową: warszawa@dostawcze24.pl  . Nasz konsultant pomoże dobrać odpowiedni pojazd do Państwa potrzeb i udzieli wszelkich dodatkowych informacji związanych z najmem.


  • Jakie formy płatności za wynajem pojazdu są akceptowalne?

    Opłat można dokonywać na miejscu gotówką lub kartą, bądź z wyprzedzeniem za pomocą przelewu.


  • Czy mogę palić w wynajmowanym pojeździe?

    Obowiązuje całkowity zakaz palenia w pojazdach. Zgodnie z naszym regulaminem i warunkami najmu jest to niedopuszczalne. Osoby, które nie zastosują się do nich, muszą liczyć się z konsekwencjami finansowymi.


  • Czy anulowanie rezezerwacji jest związane z dodatkowymi opłatami?

    Nie. Bez żadnych konsekwencji można w dowolnym momencie jej dokonać. Mając na uwadzę jednak dobro naszej firmy i sprawne zarządzanie rezerwacjami dla dobra wszystkich naszych klientów, prosimy o jak najwcześniejsze poinformowanie nas o tym fakcie, najlepiej drogą telefoniczną. Brak wcześniejszej informacji może narazić naszą działalność na straty, a osoby zainteresowane pojazdami, mogą otrzymać odpowiedź odmowną ze względu na brak naszej świadomości o zmianach w grafiku rezerwacji.


  • Chciałbym przedłużyć wynajem. W jaki sposób mogę to zrobić?

    Należy skontaktować się z naszą infolinią. Nasz konsultant zweryfikuje czy takie przedłużenie jest możliwe i uzgodni z Państwem warunki przedłużenia wynajmu.


  • Czy istnieją dodatkowe warunki np. w postaci limitu kilometrów?

    Tak. Limit kilometrów jest ustalany z klientem w momencie dokonania rezerwacji i przed podpisaniem umowy. Bazowe limity są uzależnione od okresu najmu. Za dodatkową opłatą istnieje możliwość zwiększenia limitu lub całkowite jego zniesienie. Informację na temat kosztów z tym związanych otrzymacie Państwo na naszej infolinii.


  • Czy Waszym pojazdem mogę wyjechać za granicę?

    Tak. Za naszą zgodą można za dodatkową opłatą wyjechać wynajętym pojazdem poza granice RP. Prosimy jednak poinformować nas o tym fakcie w momencie dokonania rezerwacji, lub przy zawieraniu z nami umowy, ponieważ ze względów aktualnej sytuacji gospodarczo-politycznej możemy zabronić wjazdu naszym pojazdem do danego państwa.


  • Posiadam zagraniczne prawo jazdy. Czy mogę wynająć pojazd w waszej wypożyczalni?

    Tak.Posiadając zagraniczne prawo jazdy mogą Państwo wynająć pojazd w naszej wypożyczalni.


  • Co muszę zrobić w przypadku kolizji/wypadku, awarii pojazdu?

    Należy skonsultować się z naszą infolinią gdzie otrzymają Państwo instrukcje co do dalszego postępowania w danej sytuacji.


  • Czy istnieje możliwość wystawienia faktury za wynajem?

    Tak.Na każdą świadczoną przez nas usługę wystawiamy faktury VAT lub paragon.


  • Czy istnieje możliwość pozostawienia własnych pojazdów na parkingu na czas najmu?

    Tak. Dysponujemy parkingiem , na którym można pozostawić bezpłatnie swój pojazd, pod warunkiem dostępności wolnego miejsca parkingowego.


  • Jakim paliwem tankować pojazd?

    Wszystkie nasze pojazdy są wyposażone w silnik diesla, zatem należy tankować wyłącznie olej napędowy ON, zwany potocznie ropą, lub dieslem.


  • Jak otworzyć wlew paliwa?

    Wlew paliwa znajduje się po lewej stronie pojazdu, tuż obok drzwi kierowcy. Klapka wlewu nie jest zamykana zamkiem i można ją otworzyć ręką. Korek wlewu otwierany kluczykiem od stacyjki. Należy przytrzymać korek jedną ręką, drugą włożyć grot kluczyka do zamka i przekręcić kluczykiem w lewo. Prawidłowe wykonanie tej operacji będzie skutkowało możliwością wyjęcia korka. Korek jest przymocowany do gniazda wlewu za pomocą gumowego przewodu. W celu nalania paliwa polecamy przewiesić cały korek przez drzwiczki, aby uchronić elektornikę kluczyka przed zalaniem, oraz nieprzyjemnym zapachem. Zamykanie wlewu następuje analogicznie, w odwrotnej kolejności.


  • Gdzie znajduje się hamulec ręczny?

    Znaleźć go można po lewej stronie siedzenia kierowcy.


  • Jak wyzerować przebieg dzienny pojazdu oraz średnie spalanie?

    Należy przytrzymać przycisk trip na włączniku wycieraczek przez około 5 sekund. Na wyświetlaczu w środkowej części wskaźników pojawi się komunikat: zerowanie trip A bądź trip B.


  • Jak wymienić świateł żarówki w przednim reflekotrze?

    Procedura wymiany żarówki zależy od modelu konkretnego pojazdu. W razie problemów z wymianą prosimy o kontakt z naszą infolinią.


  • Jakie ubezpieczenia posiadają Wasze pojazdy?

    Nasze pojazdu posiadają pełne pakiety ubezpieczenia OC i AC.


  • Czy w przypadku kolizji z winy osoby trzeciej ponoszę jakąś odpowiedzialność?

    Nie, jeżeli postępowali Państwo zgodnie z wytycznymi jakie przekazał nasz pracownik. Natomiast każda kolizja lub wypadek komunikacyjny z udziałem naszego pojazdu musi zostać zgłoszona niezwłocznie na naszej infolini. Informujemy, że z przyczyn formalnych w momencie szkody na pojeździe z udziałem osoby trzeciej, kaucja zostanie zatrzymana do czasów wyjaśnienia sprawy i ustalenia odpowiedzialności.


  • Czy pojazd może prowadzić inna osoba niż ta zapisana w umowie?

    Tak, natomiast ze względów formlano prawnych wymagamy obowiązkowego zgłoszenia tego faktu przed podpisaniem umowy. Brak zgłoszenia kierowcy, w momencie kolizji lub wypadku komunikacyjnego, może skutkować opłatami przewidzianymi w regulaminie.


  • Kto pokrywa koszty paliwa?

    Koszty paliwa są pokrywane przez Najemcę.


  • Jaki jest najkrótszy okres na jaki mogę wynająć pojazd?

    Nie mamy określonego minimalnego okresu na jaki wynajmujemy pojazdy. Istnieje możliwość wynajmu pojazdu np. na godzinę. Wszystko zależności od potrzeb konkretnego klienta.